top of page
faq-632c0874710c1-sej.png

Werkwijze & informatie

Hieronder vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen. Lees verder voor meer informatie over mijn werkwijze, tarieven, certificeringen en voorwaarden. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden, aarzel dan niet om contact op te nemen en je vraag te stellen.

HOE KAN IK EEN AFSPRAAK MAKEN?

Je kunt een afspraak maken voor een adviesgesprek of consult via telefoon, e-mail of online. Ook kun je vooraf een vrijblijvend telefoongesprek aanvragen ter oriëntatie. Na de kennismaking beginnen we met een uitgebreide intake. Vervolgens bespreken we de begeleidingsmogelijkheden en maken we samen een keuze voor het vervolgtraject en stellen een begeleidingsplan op.

Mijn Praktijkadres is:

Hazenweg 50 

7556BM Hengelo (ov)

IS HET MOGELIJK EEN KENNISMAKINGSGESPREK TE PLANNEN?

Meestal beginnen we met een kennismakingsgesprek, dat in sommige gevallen telefonisch kan plaatsvinden. Als je besluit om verder te gaan met mijn begeleiding, kunnen we direct daarna een intakegesprek plannen. Dit intakegesprek kan vaak direct na onze eerste ontmoeting plaatsvinden.

HEB JIJ EEN WACHTLIJST?

  • Aanmelding particulier: Ik heb meestal een wachtlijst, deze is over het algemeen korter dan in de reguliere zorg maar gemiddeld 2 tot 3 maanden. Ik breng je bij aanmelding op de hoogte van deze wachtlijst en bied je mogelijkheden om vrijgekomen afspraken tussendoor te benutten waarbij ik rekening houd met de volgorde van aanmelding en inschatting van de noodzakelijkheid van de hulpvraag.

  • Aanmelding via Jeugdwet/WMO: er worden vooraf met uw consulent afspraken gemaakt over het starten en inzetten van zorg. Ik communiceer mijn beschikbaarheid transparant en duidelijk en neem verantwoordelijkheid conform de afspraken met de hoofdaanbieder en gemeenten.

WAT IS COACHING?

Coaching richt zich op het versterken van cliënten door middel van gedragsverandering. Een coach gaat ervan uit dat je in principe zelf in staat bent om oplossingen te vinden en begeleidt je in het proces. Coaching richt zich meestal op doelstellingen in de toekomst, bijvoorbeeld op het gebied van werk, persoonlijke groei of levensvragen. Een coach zal je helpen om je vraag of doel concreet te maken en begeleidt je bij het vinden van heldere antwoorden. Daarnaast helpt een coach je om je al aanwezige eigenschappen en hulpbronnen te ontdekken en te versterken om zo tot oplossingen te komen.

IK VERTEGENWOORDIG EEN BEDRIJF/ORGANISATIE, WAT KAN JIJ VOOR ONS BETEKENEN?

Als NLP-communicatieprofessional ben ik inzetbaar als sparring- en adviespartner voor professionals op het gebied van NLP cursussen, verbeteren van samenwerking,  communicatie, omgaan met werkstress, duurzame inzetbaarheid en vitaliteit. We kunnen een afspraak maken voor een vrijblijvend oriënterend gesprek om jullie wensen en mogelijkheden te bespreken. Op basis van de uitkomsten van dit gesprek kunnen we een offerte opstellen die aansluit bij jullie specifieke behoeften en wensen.
Het is tevens mogelijk om meerdere medewerkers in te schrijven voor (bestaande) opleidingen en trainingen, waarbij we bij deelname van meerdere medewerkers een voordelig aanbod kunnen doen. 

VOOR WELKE ZORG KAN IK BIJ JOU TERECHT

Psychosociale therapie/begeleiding:

Ik help mensen om richting te geven en keuzes te maken in hun persoonlijke leven, thuis en op het werk. Vaak gaan problemen en spanningen in een of meer van deze levensgebieden gepaard met twijfel, angst, woede en verdriet en met piekergedachten die blijven hangen zonder een oplossing te bieden. Op lichamelijk gebied zijn er vaak spanningsklachten. Begeleiding kan ook ambulant (aan huis) worden geboden.

EMDR-therapie: Eye Movement Desensitization and Reprocessing, afgekort tot EMDR, is een therapie voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van een schokkende ervaring, zoals een ongeval, seksueel geweld, een geweldsincident of ander trauma. EMDR helpt ook bij onverwerkte emoties en angsten. Wil je meer weten? Kijk dan eens op www.emdr-therapeuten.nl.

NLP-coaching: dit is een vorm van coaching gericht op persoonlijke groei en verandering. Enerzijds voor het wegnemen van onbewuste blokkades, zoals disfunctionele gedachten, beperkende overtuigingen of negatieve emoties. Anderzijds voor het bereiken van doelen, het vergroten van zelfvertrouwen en het ontwikkelen van positieve emoties. Hierdoor ben je in staat om je authentieke zelf te ervaren en je leven richting te geven vanuit jezelf.

Vitaliteit en leefstijlcoaching: ik ben een gecertificeerd Personal Trainer en Leefstijlcoach en mijn missie is om anderen in hun fysieke en mentale kracht te zetten. Bewegen, gezonde voeding en een vitale balans in je mentale en fysieke leefstijl zijn essentieel voor gezond functioneren. Je kunt bij mij terecht voor voedingsadvies, beweegadvies en (online) leefstijlcoaching.

Trainingen en opleidingen:

Ik geef meerdere keren per jaar de volledig erkende NLP Practitioner opleiding. Ik werk samen met trainingscentrum De Homme. Ook kun je bij mij de NLP Master of NLP Coach opleiding volgen.

Naast de volledige NLP-opleiding geef ik ook regelmatig korte cursussen en workshops over diverse onderwerpen, waaronder NLP, effectieve communicatie, teambuilding, vitaliteit en meer.

WAT ZIJN JOUW TARIEVEN?

Particulier: Per gesprek/consult: €80,00 per uur.

Een consult duurt gemiddeld 1-1,5 uur.

Een kennismakingsgesprek online/telefonisch is gratis.

Mijn psychosociale consulten zijn vrijgesteld van btw.

Beschikking Jeugdwet/WMO: Bij een indicatie via gemeenten verloopt facturering rechtstreeks via de betrokken gemeente.

Kom je in aanmerking voor een vergoeding via je zorgverzekering kun je zelf de factuur indienen.

Tarieven voor zakelijke klanten zijn op basis van een offerte.

Bij ambulante begeleiding op een locatie verder dan 15 km worden reiskosten in rekening gebracht (€0,25/km).

Betaling geschiedt maandelijks per digitale factuur, contant of via machtiging.

WORDT JIJ VERGOED DOOR ZORGVERZEKERAARS?

Ik ben aangesloten bij VIV (Vereniging Integrale Vitaliteitkunde Nederland) en de RBCZ (kwaliteitsregister HBO therapeuten).  Dit betekent dat mijn coachsessies vergoed kunnen worden vanuit de aanvullende verzekering als je zorgverzekeraar vergoeding biedt voor alternatieve zorg.

Zakelijke dienstverlening komt niet in aanmerking voor vergoeding/


Mijn AGB-code is 90107092 en de AGB-code voor mijn praktijk is 90066297.

Mijn VIV-registratienummer is 1907972


Overzicht vergoeding door verzekeraars* N.B. je dient zelf de factuur in bij de zorgverzekeraar.

BEN JIJ EEN GECERTIFICEERD EN ERKEND COACH?

Opleidingen:

  • HBO-SPH aan de Saxion Hogeschool, Enschede

  • Opleidingscentrum De Homme gecertificeerd Practitioner, Master Practitioner en NLP trainer level 2.

  • BIVT EMDR practitioner

  • Jaarlijks bij- en nascholing PSBK en vakgerichte cursussen.

  • AALO gecertificeerd leefstijlcoach en personal trainer

  • Fitvak! Fitness trainer.

HOE GA JIJ OM MET PRIVACY?

Ik streef ernaar om jouw privacy te waarborgen door zorgvuldig om te gaan met jouw persoonlijke en medische gegevens. Dit omvat het gebruik van een beveiligd digitaal dossier en het naleven van mijn wettelijke geheimhoudingsplicht als professional. Voor meer informatie over mijn privacybeleid, verwijs ik je graag naar mijn Privacyverklaring die je kunt vinden via deze link: Privacy Statement.

Daarnaast wil ik je informeren over het basismodel meldcode huiselijk geweld, waar ik als professional mee werk. Deze meldcode is een stappenplan dat ik volg wanneer ik vermoedens heb van huiselijk geweld of kindermishandeling. Als je hier meer informatie over wilt, hoor ik het graag van je.

Informatie m.b.t. basismodel meldcode huiselijk geweld

WAT DOE IK ALS IK EEN KLACHT HEB?

Als je niet tevreden bent over de door mij geboden dienstverlening, kun je een klacht indienen. Ik zie klachten als een kans om mijn dienstverlening te verbeteren en sta open voor feedback tijdens een gesprek. Mocht een klacht niet naar tevredenheid worden opgelost, dan kun je deze indienen bij mijn beroepsvereniging VIV. Als zorgverlener val ik namelijk onder de WKKGZ- alternatieve zorg (wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg).

De WKKGZ bestaat uit drie stappen, waarvan de eerste stap het bespreken van de klacht is. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan kun je de klacht indienen bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Leidt ook dit niet tot een oplossing, dan kan de klacht worden voorgelegd aan een geschilleninstantie die een bindende uitspraak doet: WKKGZ3stappen

 

Je kunt het klachtenformulier voor cliënten vinden via de volgende link:  Klachtenformulier-client Klachtenformulier-client. Het klachtenregelement informeert verder over de te volgen stappen.

WAT ZIJN JE ALGEMENE VOORWAARDEN?

bottom of page